søndag den 28. juli 2013

Hummus med soltørrede tomater og basilikum

Hummus bliver lavet i simpelthen så mange forskellige varianter, her er en vi er glade for herhjemme!



DETTE SKAL DU BRUGE

250 g. kikærter (lagt i blød aftenen før, og kogt i mindst 40 min.)
Ca. 10 soltørrede tomater i olie
Olivenolie på slum
1-2 tsk. citronsaft
Salt + peber
2-3 hvidløgsfed
Ca. 1-2 håndfulde frisk basilikum
1 tsk. tahin (kan undlades)

DETTE SKAL DU GØRE
Blend kikærter, hvidløg, basillikum, citronsagt og tahin. Hak de soltørrede tomater og rør i massen. Kom lidt olie i ad gangen - man kan nemt få for meget i. Smag til med salt og peber.

6 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Jeg elsker hummus - god idé med tomaterne deri, er sikker på det er et hit!

- Anne

Toppenfin sagde ...

Det smager jo så deeejligt, sådan en lille omgang hummus ;)

nuria sagde ...

Hvorfor har jeg først opdaget din blog nu?! :-O Du laver jo mad lige efter min smag!

Toppenfin sagde ...

Nuria: sikke en dejlig kommentar! Velkommen til! :)

Jacqueline sagde ...

Kære Katja

Jeg føler lidt at jeg skylder en kommentar herinde, eftersom du efterlod den sødeste af slagsen hos mig i Juli måned, og den har jeg ikke set før nu. Phew, det er strengt!

Tilfældigvis elsker jeg hummus, og det er da bare en skide god idé med de tomater. "To do" listen, har fået et nyt afsnit!

God søndag,
KH. Jacqueline/Madzvin

Toppenfin sagde ...

Ork! I det mindste så du den ;)

Du skylder ingenting dog. Men dejligt at du kiggede forbi.

Jeg håber weekenden er god mod dig. Glæder mig til du smækker nyt op på Madzvin! :)