fredag den 7. juni 2013

Eksamenslæsning og billig SU-"tapas"

Jeg er ret stillestående herinde pt. Men det er simpelthen fordi jeg læser op til 5 eksaminer her i min afsluttende måned. I mellemtiden kan jeg lige smække et par billeder op af mad vi har fået herhjemme for et par dage siden. Sådan noget får vi tit hvis det skal gå hurtigt, og vi ikke har så meget andet i køleskabet eller fryseren - og så er det bare hyggeligt altså. Jeg vender stærkt tilbage i næste måned med opskrifter på hjemmelavet og sund ost og alverdens andre ting og sager! Jeg håber I nyder sommervarmen derude :-)

Da jeg holder mig fra de fleste kulhydrater var der lidt forskel på vores tallerkener. Min bestod af: peberfrugt, hytteost, kylling med hhv. syltede hvidløg og peberfrugt og hytteost, lakseruller med philadelphia light, kyllingepålæg, hjemmelavede mandler ristet i soya, chipotle, lakrids og liquid smoke samt ost med agurk indeni, fisketerninger og salattern.
Mandens tallerken bestod af lidt flere kulhydrater ;-) forskellige små stykker rugbrød m. skinke, fiskefrikadelle, syltede agurker og stærk chilisovs. Knækbrød med laks. Pepperoni og agurk, peberfrugt, kylling m. hvidløg og peberfrugt. Og også mandler, ost med agurk og salattern.

2 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Øj, sikke lækre tapas - det er så hyggeligt at have en masse af nippe til, især hvis der en flaske rødvin eller to på bordet, men det går nok ikke, hvis man skal forestille at læse til eksamen :p

- Anne

Toppenfin sagde ...

Åh, hvor har du bare ret. Det er virkelig bare så hyggeligt med nipsemad :-) Og vin gør det absolut ikke dårligere ;-) Nogle gange tror jeg altså godt det kunne hjælpe på lidelsen ved eksamenslæsning, haha.