søndag den 21. april 2013

Grove madmuffins med grøntsager, skinke og ost

Det her var et eksperiment. Jeg var bare ude efter at lave nogle madmuffins som var gode at have med i madpakken, eller som kunne stille den lille sult jeg tit får inden aftensmaden ;-) Og de blev rigtig, rigtig gode. De minder lidt om tærte, så det føles som om man får et lille stykke tærte. Virkelig lækkert! Min kæreste er også helt vild med dem og har udspurgt mig om alle ingredienserne, haha.



DETTE SKAL DU BRUGE

300 g. fuldkornshvedemel
180 g. hvedemel
1 tsk. bagepulver
60 g. smør
1 æg
3,5 dl. mælk
1 pakke skinkestrimler (el. tern)
Ca. 5 små brocolli"blomster"
1 gulerød
½ tsk. salt
1 tsk. peber
150 g. revet ost (jeg brugte revet mozarella fra pose)

SÅDAN SKAL DU GØRE

Forvarm ovnen til 240 grader.

Bland mel og bagepulver sammen. Hak brocollien, riv guleroden, smelt smørret og bland det hele i melblandingen. Tilsæt herefter æg, mælk, skinkestrimler, ost, salt og peber. Kom ca. 1 spsk. brødblanding i hver muffinform og bag i ovnen i ca. 14-15 minutter. De hæver ikke noget særligt, så man skal ikke være bange for at de hæver ud over formen. Lad dem køle lidt af inden de spises.

5 kommentarer:

Vanessa sagde ...

Dem prøver jeg når jeg har handlet! :D

Toppenfin sagde ...

GOD idé. Lad mig lige vide hvordan de blev :-)

Anonym sagde ...

Det måtte jeg nødvendigvis prøve! Men jeg glemte at købe smør, så jeg har puttet hørfrøolie i stedet og jeg har tilføjet et skalotteløg.. Jeg lavede halv portion, fordi jeg har verdens mindste fryser :p så jeg burde have fået 15 ca, men jeg fik kun 9...? Nu sætter jeg dem lige om lidt i ovnen! :)

Toppenfin sagde ...

Fine: Fik du virkelig kun 9? Var det nogle store forme du havde? :)

Toppenfin sagde ...

...nu bliver jeg også helt i tvivl om jeg har skrevet forkert dengang jeg skrev opskriften herind. Men det er desværre 1,5 år siden så jeg husker ikke selv hvor mange der blev. 32 lyder måske også af lige lovligt mange i forhold til mængden af ingredienser. Tror lige jeg fjerner antallet i opskriften :)